|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ESEMÉNYNAPTÁRAktuális programok
2021.05.15.
Mai mozi műsor
![]() |
TÁJÉKOZTATÓ AZ E-ÜGYINTÉZÉSRŐLÁttekintő
BevezetőAz elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) 1.§ 17. b) pontja alapján a helyi önkormányzat elektronikus ügyintézést biztosító szerv, amely 2018. január 1. napjától köteles az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv-ben, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Vhr.) meghatározottak szerint biztosítani.
Az E-ügyintézési tv. 9.§ (1) bek. a) és b) pontja alapján 2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézésre köteles az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője.
Természetes személy ügyfelek részére az E-ügyintézési tv. nem teszi kötelezővé az ügyek elektronikus intézését, azonban erre lehetőséget kell biztosítania számukra az elektronikus ügyintézést biztosító szerveknek.
Felhívjuk Ügyfeleink figyelmét, hogy
A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ weboldalon keresztül érhető el, ahol bejelentkezést - a Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáson keresztüli (ügyfélkapus) azonosítást - követően rögzítheti rendelkezéseit.
Önkormányzati Hivatali PortálCegléd Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) számos ügytípusban az önkormányzati ASP rendszer keretei közt létrejött Önkormányzati Hivatali Portálon (a továbbiakban: OHP) közzétett elektronikus űrlapok útján, valamint egyéb esetekben e-Papír szolgáltatás útján biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét ügyfelei számára. Azokban az ügyekben, melyekben nem lehetséges elektronikus űrlapon ügyet intézni, az ügyfelek e-Papír szolgáltatást kötelesek igénybe venni.
A teljes körű elektronikus ügyintézéshez ügyfélkapus azonosítással bejelentkezni szükséges. Az OHP-val kapcsolatos részletes tájékoztatót az alábbi letölthető "Elektronikus ügyintézés az E-önkormányzat portálon" című dokumentumban, illetve a https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato oldalon olvashat.
Elektronikus ügyintézés az E-önkormányzat portálon
Javasoljuk, hogy az elektronikus ügyintézés megkezdése előtt tekintse át az Önkormányzat alábbi, elektronikus úton benyújtható nyomtatványainak listáját:
Az egyes adótörvények módosításáról szóló 2020. évi CXVIII. törvény rendelkezéseinek hatálybalépését követően (2021.01.01-től) az adózó a helyi iparűzési adóról szóló adóbevallási kötelezettségét - ideértve az adóbevallás kijavítását és az önellenőrzéssel való helyesbítést - és az adóelőlegről szóló bevallási kötelezettségét kizárólag az állami adóhatósághoz elektronikus úton, az állami adóhatóság által rendszeresített elektronikus nyomtatványon teljesítheti. A bevalláshoz szükséges ÁNYK nyomtatvány, valamint további információ a https://nav.gov.hu oldalon található.
Egyéb, az Önkormányzat hivatalos honlapján található letölthető nyomtatvány elektronikus benyújtása az e-Papír szolgáltatáson keresztül kivitelezhető. e-Papír
Az e-Papír szolgáltatással kapcsolatos általános tájékoztató a https://epapir.gov.hu/sugo oldalon érhető el. Javasoljuk, hogy az e-Papír szolgáltatás igénybevétele során, amennyiben azok rendelkezésre állnak, használják az Önkormányzat hivatalos honlapján közzétett letölthető nyomtatványokat. A kitöltött nyomtatvány az e-Papír felületén csatolt dokumentumként feltölthető és beküldhető Önkormányzatunk részére. Ügyintézés előtt, kérjük, minden esetben ellenőrizzék, hogy az érintett ügytípusra vonatkozóan letölthető formanyomtatvány rendelkezésre áll-e. Az ügyintézési folyamat megkönnyítése érdekében új levél írása esetén a "Témacsoport" lenyíló ablakban válassza az "Önkormányzati igazgatás"-t, és legyen figyelemmel a megfelelő ügytípus kiválasztására is.
Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, amennyiben az ügytípus elektronikus űrlappal támogatott - azaz OHP-n elérhető -, úgy joghatályosan e-Papír szolgáltatás útján ügyet nem lehet kezdeményezni!
Üzemszünet, üzemzavar esetén követendő eljárás
Az elektronikus ügyintézést szolgáltató szerv minden olyan tervezhető technikai tevékenységet, amely a szolgáltatás vagy az elektronikus ügyintézés szünetelését eredményezi, olyan időszakra ütemez, amelyben a szünetelés nem okoz jelentős fennakadást az elektronikus ügyintézésben.
Az előre tervezett technikai tevékenységről a Hivatal legkésőbb 3 nappal a tevékenység megkezdése előtt tájékoztatást nyújt az önkormányzat hivatalos honlapján.
Az elektronikus ügyintézés 1 munkanapot meghaladó szünetelése esetén a Hivatal ügyfélfogadási időben személyesen fogadja az ügyfelek beadványait, abban az esetben is, ha az adott eljárástípusban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség.
Befizetési kötelezettség elektronikus úton való teljesítéseKérelemre indult eljárás esetén a jogszabály alapján fizetendő illeték mértéke:
Az illeték átutalással történő megfizetésére szolgáló számla:
Cegléd Város Önkormányzata 11742025-15394772-10900121 számlaszámú Egyéb hatósági illeték megnevezésű számlája.
Közleménybe kérjük jelölje meg, hogy milyen jellegű bejelentésnek fizeti meg az illetékét, és jelölje meg a bejelentést tevő cég/vállalkozás nevét.
Továbbá tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy kereskedelmi ügyekben üzlet esetében a vásárlók könyvének hitelesítése személyes megjelenéshez kötött, az üzlet csak abban az esetben nyithat meg, ha a hitelesítés megtörtént.
Az önkormányzati adóügyek esetén az egyes befizetésekre szolgáló bankszámlaszámokat a "Az önkormányzati adóhatóság számlaszámai" című dokumentum tartalmazza.
Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0) projektben az önkormányzatok részére bevezetésre került az ASP Elektronikus Fizetési szolgáltatás (ASP e-fizetés), melynek segítségével az ügyfelek online is teljesíthetik befizetési kötelezettségüket. Az elektronikus fizetési szolgáltatás használatáról bővebben az alábbi dokumentumból tájékozódhat.
ASP elektronikus fizetési szolgáltatás
KapcsolatAz önkormányzati elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kérdéseiket feltehetik az eugyintezes@cegledph.hu email címen, illetve telefonon vagy személyesen a Hivatal ügyfélfogadási idejében az adott ügyben illetékes iroda ügyintézőjénél.
Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos általános kérdéseiket feltehetik a Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül, melynek elérhetőségeit a https://regi.kapcsolat.magyarorszag.hu/1818 oldalon keresztül érhetik el.
Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos egyéb dokumentumokA Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal INFORMÁCIÓÁTADÁSI SZABÁLYZATÁRÓL Tájékoztatás elektronikus kapcsolattartásról Elektronikus másolatkészítési szabályzat (hatályos: 2018.01.01. - 2020.02.03.) Másolatkészítési szabályzat (hatályos: 2020.02.03. - ) Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan! Önkormányzati ügyek. Mindenkinek. Bárhonnan.
Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor - 1.
Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor - 2.
Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor - 3.
Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor - 4.
Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor - 5.
Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor - 6.
Önkormányzati ügyintézés bárhol, bármikor - 7.
Kereskedelmi ügyekkel kapcsolatos további információkFELHÍVÁS - vendéglátóhely üzemeltetők részére! »2021.02.17. 16:13 Lejár 2036.03.03. 23:59
Tisztelt Vendéglátóhely Üzemeltető!
Tájékoztatom Önöket és egyben felhívom figyelmüket a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Korm. rend.) rögzítettekre:
2021. január 1. napjától a vendéglátóhelyek tekintetében egy korszerű és új besorolási rendszer jött létre, amely segítségével megtörtént a vendéglátóhelyek felülvizsgálata. Az Áfa törvény, az üzemeltetők fő tevékenysége, és a hatályos jogszabályok szinkronizálásával létrejött új besorolások a következők: FELHÍVÁS leendő kereskedők és vendéglátóipari tevékenységet végzők részére!2021.02.17. 11:11 Lejár 2036.03.31. 23:59
Tájékoztatom az érintetteket, hogy a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet módosításra került, amelynek értelmében 2021. január 1. napjától az üzletben folytatott kereskedelmi tevékenység akkor végezhető, hogy ha az üzletként szolgáló épület a hatályos jogszabályi feltételeknek megfelel. Amennyiben az ingatlan nyilvántartásban az épület/épületrész, helyiség nem a megfelelő megnevezéssel (pl.: üzlet, presszó, áruház, stb.), rendelkezik, nem javasoljuk a kereskedelmi hatóság felé történő bejelentést. Tekintettel arra, hogy a bejelentést követően az ellenőrzés során az ingatlan nem fog megfelelni a jogszabályi feltételeknek, ezért az üzlet ideiglenes bezáratására kerül sor, illetve amennyiben a rendeltetésmódosítás ingatlan-nyilvántartási átvezetése nem történik meg határidőn belül, akkor végleges bezárásra kerül.
Kérem, hogy az építmények, önálló rendeltetési egységek rendeltetésmódosításával kapcsolatos eljárásrendről érdeklődjön a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal Beruházási és Közbiztonsági Iroda munkatársainál a +3653511400/371 mellékű, vagy a +3653511431 telefonszámokon, illetőleg a foepitesz@cegledph.hu e-mail címen.
Kérem, fentiekre tekintettel járjanak el bejelentéseik során!
Dr. Diósgyőri Gitta címzetes főjegyző
|
![]() ![]() Ügyintézés![]() ![]() Házhoz menő szelektív
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A lap 0.049 másodperc alatt készült el. |
Copyright 2021 Ceglédinfo, design by © Ceglédinfo | ÍRJON NEKÜNK! | IMPRESSZUM
A látogatók száma 2015.05.04-től: 16191513 | Ebben a hónapban: 94161 | Ma: 5749 | jelenleg: 3 | Statisztika |