ENGLISH DEUTSCH
Ma 2024. március 29. péntek, Auguszta napja van. - Holnap Zalán napja lesz.

ESEMÉNYNAPTÁR

Ke Sz Cs Sz Va
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Mai mozi műsor

Ma már nincsenek előadások...
További előadások »

www.cegledkartya.hu

www.cegledkartya.hu

www.cegledfurdo.hu

www.cegleditermal.hu

www.varvag.hu

www.varvag.hu

www.cvf.hu

www.cvf.hu

www.ctv.hu

www.ctv.hu

cegledisportcentrum.hu

www.cegledisportcentrum.hu

www.okoviz.hu

www.okoviz.hu

www.cegledikultura.hu

cegledikultura.hu

Szennyvízszállítás

www.comboscsatornatisztitas.hu

2700 Cegléd, Ölyv u. 4.

Tel: 06 53/707-050

Mobil: 06 30/6353-018

Email:

combos@t-online.hu

combosbt01@flah-net.hu

Web:

comboscsatornatisztitas.hu

Közösségi Sportváros Vagyunk

Hír, program, komment

Testületi döntésekről

2020.04.28. 08:30 Rovat: Közélet
Fotó: CTV

A koronavírus járvány okozta aktuális hírekről, valamint a rendhagyó testületi ülés döntéseiről számolt be dr. Csáky András polgármester.

Óráról-órára jönnek újabb hírek a koronavírusról, most éppen mi a helyzet Cegléden?

 

Reggel fél 9-kor (2020. április 27. - a szerk.) kaptam írásbeli jelentést a katasztrófavédelemtől: 11 karanténban és 1 zárlat alatt levő személyről van tudomásunk. Ez utóbbi azt jelenti, hogy az illető bizonyítottan fertőzött személlyel érintkezett, de ez nem jelenti azt, hogy önmaga is fertőzött lenne, illetve ilyen tüneteket mutatna. Időközben azonban elvesztettük az "ártatlanságunkat", hiszen megvan az első pozitív teszttel rendelkező személy sajnos. Egy Ceglédhez képest vidéki idősotthonból szállítottak be egy háztartási baleset elszenvedését követően egy idős hölgyet, akinek a műtéti ellátása megtörtént. Lényegében megfelelően gyógyult, vissza akarták engedni az idősotthonba és akkor tesztet végeztek rajta, amikor kiderült, hogy vírushordozó. Az idős nő nem mutatott tüneteket, akivel egy szobában volt, illetve mindazon egészségügyi dolgozókon, akik érintkeztek vele abban a pillanatban tesztet végeztek és mindenkié negatív lett. Tehát ez az "igenis meg nem is": egy esetünk már van, de nem ceglédi, hanem egy behurcolt esetről van szó. Pénteken egy ajánlást fogalmazott meg az önkormányzat, hogy zárt térben maszkban és kesztyűben jelenjünk meg, ugyanis ezek a maszkok elősorban nem attól védenek meg, hogy mi elkapjuk ezt a fertőzést, hanem ha mi magunk vírushordozók vagyunk, másokat ne fertőzzünk meg. Nyilvánvalóan nagyon sok tünetmentes, nem ismert vírushordozó él közöttünk, ez a világon mindenhol így van, és pont ezt akadályozza meg, ha maszkot hordunk. Pláne zárt térben, ahol a másfél-két méteres távolságtartást nem tudjuk megtartani, ezt megelőzhetjük. Ma ráerősítettünk erre az ajánlásra egy figyelemfelhívással, amiben elsősorban a kereskedelmi dolgozókat kérjük, hogy a tevékenységüket mindenféleképpen maszkban végezzék. Ezzel óvva egyrészt az oda belátogató vásárlókat, másrészt a saját magukat. Nem szeretnék rendeletet kiadni ezzel kapcsolatban, mert az szankciókat vonhat maga után. Nem ez a cél, hanem a figyelemfelhívás és a kérés. És eddig Cegléd lakossága partner volt ahhoz, hogy megóvjuk magunkat a járványnak a veszélyeitől, továbbra is ezt kérem és köszönöm az együttműködésüket.

 

Mindeközben eltelt egy hónap és rendesen lett volna egy testületi ülés is.

 

Tulajdonképpen ez már a második ilyen testületi ülés volt, hisz az elsőre 1 hónappal ezelőtt, közvetlen azt követően került volna sor, hogy bevezetődött ez a vészhelyzet. Ott annyiban könnyebb volt a dolog, hogy azt megelőzően akkor még a bizottságok tárgyalták a különböző napirendi pontokat és kialakultak a közös vélemények, tehát könnyű volt a döntéshozatal. Most sem volt nehéz, hisz ígéretemhez megfelelően minden előterjesztést, amit ilyen módon el lehetett és el kellett dönteni, véleményezésre kiküldtem a Képviselő-testület tagjainak. Véleményezték és ennek tükrében hoztam meg a döntéseket. Emeljünk ki néhányat ezek közül: a rendőrség szokásos beszámolója is erre az időpontra szokott esni. Rendőrkapitány úr a részletes beszámolót megküldte a testületnek. Ezt kiküldem a képviselőknek, kérdések elhangzottak ezzel kapcsolatban, azt továbbítottam kapitány úrnak, a választ megkaptuk, leegyeztettük a képviselőkkel és lényegében a végén elfogadásra került maga a beszámoló. Itt egy érdekesség van, hogy a betörések száma némiképpen emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. Ez azért érdekes, mert minden ilyen esemény a biztonságérzetünket bolygatja. Viszont ennek ellentételezéseként örömmel jelenhetem, hogy a felderítési mutató ebben a tárgykörben 27%-ról közel 58%-ra emelkedett, tehát ezúton is üzenjük a betörőknek, hogy ne nagyon vállalkozzanak ilyenre, mert igen nagy valószínűséggel horogra fognak akadni, jó az ezzel kapcsolatos rendőrségi tevékenység. Halálos közúti baleset Cegléd közterületén hála Istennek nem volt. Ilyenkor mindig fel szokták tenni a kérdést a VÉDA-kapuval kapcsolatban. Itt van előttem az a levél, amit január 24-én írtam az országos rendőrfőkapitánynak. A tavaly novemberi egyeztetések során egyrészt kijelöltük a kapunak a helyét, másrészt az informatikusokkal és a rendőrséggel abban állapodtunk meg, hogy az akkor már folyamatban levő tesztelés, az úgynevezett Speed Cam kamera tesztelése folyamatban van, és ha sikerrel zárul, akkor a rendőrség kiadja az ezzel kapcsolatos engedélyt. Mi folyamatosan tartjuk a kapcsolatot azzal az informatikai céggel, amely a tesztelést végezte. Olyan információnk van, hogy sikerrel járt a tesztelés, tehát kompatibilis a nagy VÉDA rendszerrel ez a Speed Cam. Műszakilag ezek szerint semmi akadálya nincs annak, hogy meglétesítsük ezt a kamerát, ezért írtam január végén az országos rendőrfőkapitánynak kérve azt, hogy nyilatkozzon egyrészt a tesztelés sikeréről, és hogy ennek fényében adja meg az engedélyt, hogy ezt a kamerát felrakjuk a Kossuth Ferenc utcában. Erre külön pénzt is különítettünk el a költségvetésben. Sajnos még nem kaptam választ erre a levélre, gondolom a veszélyhelyzet egyéb feladatokkal is ellátja a rendőrséget. Még egy kicsit várok, hogy hétvégén miniszterelnök úr mennyiben oldja fel a korlátozásra vonatkozó rendelkezéseket, és akkor ismét levélben fordulok a kapitány úrhoz, hogy ezt a létesítményt meg tudjuk valósítani.

 

Dönteni kellett a Trianoni emlékműről is.

 

Lezajlott az értélkelése magának a pályázatnak. Egy bírálóbizottság áttekintette az egészet, elég egyhangú javaslatot tett a testület részére. Kiküldtem egyrészt a bírálóbizottságnak a jegyzőkönyvét, a képviselők megkapták fényképen és egyéb anyagokon a különböző javaslatokat, pályaműveket. Tulajdonképpen meg lehetne hozni a döntést, hiszen, bár nem egységes, de van többségi álláspont a pályaművet illetően. Ám mivel a jelenlegi anyagi helyzetben úgy néz ki, hogy szinte biztos, hogy az idei évben erre nem lesz forrása a városnak, semmi nem sürget bennünket, hogy döntsünk. Én úgy döntöttem, hogy most nem hirdetem ki az eredményt, hanem megvárom az első rendes testületi ülést, azon megvitatjuk majd. Vannak alternatív megoldások egyébként az egész emlékmű kiváltását kapcsolatban is.

 

Az első negyedéves pénzügyi beszámoló is Önök elé került, ebből mit lehet megállapítani?

 

A következő negyedévi és az azt követő negyedévek teljesen más képet fognak mutatni. Az első negyedévvel nincs gond, sem a bevételi sem a kiadási oldalt illetően. Ez tulajdonképpen a múlt évi teljesítményt tükrözi, annak az adóvonzata jelentkezik. Képviselők meg is jegyezték, hogy az a módosítás, ami jelentős mértékben megemelte a bevételeket, az most realizálódni látszik. Úgy gondolom, hogy az első negyedév alapján véglegesen erre következtetni nem lehet, hiszen az adóbevételek is egy ciklikus mozgást mutatnak. Sajnos közben egy kormányzati intézkedés a következő évi befizetéseket év végére tolta, tehát elég bizonytalan helyzetben vagyunk, egyrészt hogy hogy alakul a városban működő vállalkozásoknak a teljesítménye. Közben elvonták a gépjárműadónak az önkormányzatra eső részét, ami éves szinten közel 130 millió forintot, tehát egy jelentős árbevétel kiesést jelent. Az intézményeinknek is jóformán nullára redukálódott a bevétele. Viszont azt nagyon szeretnénk elkerülni, hogy munkavállalót kelljen elküldeni a gazdasági nehézségek miatt. Tehát áttekintettünk minden cégünket, sikerült tartalékokat feltárni, jelenleg úgy néz ki, hogy az elkövetkezendő 1-2 hónap még finanszírozható. Közben napról napra jelennek meg újabb kormányrendeletek, amik ilyen gazdaságvédelmi intézkedéseket tartalmaznak. Van, amit tudunk alkalmazni, van, amit nehezen lehet értelmezni, ezért állásfoglalást kérünk az illetékesektől. Folyamatosan változik a helyzet, mindig felvetődik az, hogy pótköltségvetést kellene csinálni. Egyrészt törvényi kötelezettség nincs pótköltségvetés készítésére, másrészt most ma hiába készítek egy pótköltségvetést, az egy hét múlva nem lesz érvényes. Mi úgy gondoltuk, hogy ha vége van a veszélyhelyzetnek és visszatér a normális kerékvágásba az élet, akkor van értelme egy összegzést csinálni. Megnézni, hogy mi történt a magunk mögött hagyott időszakban, milyen állapotban vagyunk, mi várható és akkor van értelme, mert informatívvá válik egy ilyen pótköltségvetés - most szerintem nem.

 

Szó volt a gazdasági ciklusprogramról is.

 

Törvényi kötelezettség, hogy a választást követő fél éven belül kell a következő 5 év úgynevezett gazdasági ciklusprogramját megalkotni. Nekem erről megvan a magán véleményem: még a 90-es évek elején, amikor az önkormányzati törvény született és akkor tulajdonképpen ez belekerült, mindig azt hittem és most is ez a véleményem, hogy ez az előző rendszernek a maradványa. Hiszen pont ez a vírus járvány mutatja azt, hogy van, hogy nem hogy 5 évre, 1 hónapra se tudok előre tervezni. Mindezek ellenére természetesen elkészítettük a ciklusprogramot, ez is távmunkában készült. Az első úgynevezett munkaanyagot kiküldtük a képviselőknek, intézményeknek, nagyobb vállalkozóknak kérve azt, hogy véleményezzék. Nagyon sok és éles kritika érkezett, ezt el kell mondanom. A beküldött javaslatokat, - melyeket ezúton is köszönök mindenkinek, aki vette a fáradtságot - azt bedolgoztuk a ciklusprogramba. Elkészült egy végleges változat és lényegében ezzel elfogadásra került ez az egész. Köszönöm még egyszer a képviselőknek és mindazoknak, akik nagyon hasznos javaslatokkal éltek a ciklusprogramot illetően.

 

Milyen intézkedéseket kellett hozni a város és az önkormányzat gazdálkodása, és az ide tartozó gazdasági társaságok szempontjából?

 

Amikor a veszélyhelyzet kihirdetésre került és láthatóvá vált, hogy egy teljesen bizonytalan és nehéz időszak következik be, akkor már eleve kértem, hogy csak kötelező feladatot finanszírozzunk, amit törvény előír. Azt kértem, hogy ha muszáj munkavállalókhoz nyúlni, akkor elsősorban azokat a szerződéseket vizsgáljuk felül, amik módosíthatók, illetve felmondhatók. Nagyon sok megbízási szerződést szüntettünk meg illetve jelentős mértékben csökkentettünk a vállalási összeget, főleg akkor, hogyha teljesítés nem is történt. Néhány nyugdíjas munkavállalót kértünk arra, hogy most a foglalkoztatást függesszük fel mindaddig, amíg a vészhelyzet vége nem történik meg. Beruházást illetően azt kértük, hogy a futó beruházások, amelyek főleg pályázati pénzekhez kapcsolódnak mindenféleképpen menjenek tovább. Ám egyéb beruházás csak életveszély elhárítás esetén kezdhető meg. Ilyen volt most a Rákóczi úton a mozi mellett egy tető, ami életveszélyessé vált: azt mindenképp ki kellett javítani. De egyéb beruházásokat nem indítunk most, mert nem tudjuk, mi következik, mire lesz pénzünk. Alapelv az, hogy munkavállalótól ne kelljen megszabadulni. Így is néhány extra juttatást átmenetileg meg kellett szüntetnünk, de nagyon jól fogadták a munkavállalók az ilyen jellegű kezdeményezésünket, köszönet illeti őket. Nem csak elvártam, példát is szerettem volna mutatni, hogy vállaljuk közösen áldozatokat: a vészhelyzet időtartamára a fizetésem 25%-ról lemondtam.

Értékelés: 5/6
Még nincsenek hozzászólások




Új hozzászólás:

Kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon a hozzászóláshoz!
KÖZÉRDEKŰ ADATOK E-Ügyintézés

Képtárak

Képtárak
CEGLÉD TELEPÜLÉSKÉPI ARCULATI KÉZIKÖNYV 2017 CEGLÉD MEGÚJUL

Házhoz menő szelektív
HULLADÉKGYŰJTÉS
SZÁLLÍTÁSI NAPTÁR

SZÁLLÍTÁSI NAPTÁR

KÖRNYEZETSZÉPÍTÉS

CEGLÉD VÁROS
2021. ÉVI
KÖRNYEZETSZÉPÍTÉSI
ÉS
KÖRNYEZETVÉDELMI
PROGRAMJA

Panoráma képek

  • PANORÁMAKÉPEK

Turistatérkép

Túristatérkép

Térségi Adattár

www.kossuthtoborzo.hu

www.kossuthtoborzo.hu

www.laskafesztival.hu

www.laskafesztival.hu

Pest Megyei Békéltető testület

Pest Megyei Békéltető testület

Projektek

www.cegledkozvilagitas.hu
Bölcsőde bővítés 2014
www.varkonyikompetencia.cegled.hu
www.csatorna.cegled.hu
A lap 0.250 másodperc alatt készült el. | Copyright 2024 Ceglédinfo, design by © Ceglédinfo | ÍRJON NEKÜNK! | IMPRESSZUM | Akadálymentesítési nyilatkozat
A látogatók száma 2015.05.04-től: 28614164 | Ebben a hónapban: 493978 | Ma: 7122 | jelenleg: 6 | Statisztika