ENGLISH DEUTSCH
Ma 2017. november 22. szerda, Cecília napja van. - Holnap Kelemen napja lesz. Az időjárás most: 3 °Cpárapára

ESEMÉNYNAPTÁR

Ke Sz Cs Sz Va
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Mai mozi műsor

15:15 Patkós Irma terem
Űrvihar

Jegyfoglalás »

 
15:30 Huszárik Zoltán terem
Madame

Jegyfoglalás »

 
17:15 Patkós Irma terem
Thor: Ragnarök

Jegyfoglalás »

 
17:30 Huszárik Zoltán terem
Lumiére!

Jegyfoglalás »

 
19:15 Huszárik Zoltán terem
Szárnyas fejvadász 2049

Jegyfoglalás »

 
19:45 Patkós Irma terem
Az Igazság Ligája

Jegyfoglalás »

 
További előadások »

www.cegledkartya.hu

www.cegledkartya.hu

www.cegledfurdo.hu

www.cegleditermal.hu

www.varvag.hu

www.varvag.hu

www.cvf.hu

www.cvf.hu

www.ctv.hu

www.ctv.hu

cegledisportcentrum.hu

www.cegledisportcentrum.hu

www.okoviz.hu

www.okoviz.hu

Hír, program, komment

Részvétel az első turisztikai csúcstalálkozón

2017.10.25. 14:42 Rovat: Közélet
Részvétel az első turisztikai csúcstalálkozón

Turizmus Summit /17 - Nagy élmény volt részt venni az első hazai turizmus csúcstalálkozón. A rendezvényt Budapesten tartották, a MÜPA, a Művészetek Palotájában, közel 1200 meghívott vendég jelenlétével. A hazai  és külföldi előadók  közreműködésével olyan trendekről és stratégiai célokról tanácskozott a  turizmus szakma, amelyek a szektor jelenét, és jövőjét alapjaiban határozzák meg az elkövetkező években. Mára már változtak az utazási szokások, másképpen töltik el a szabadidőt az emberek. Közben a digitalizáció is átalakította az utazási döntéshozatalt, és így a turisztikai marketing stratégiáját.

A konferencia jelmondatát Szókratésztől származik:

"A változtatás titka, hogy az energiádat nem a régi elleni harcra, hanem az új felépítésére összpontosítod".

 

Jó lenne, ha ezt megfogadná, felismerné a turizmusban rejlő további lehetőségeket, a turizmus szakma, a városok önkormányzatai, a turisztikai desztinációk. Ennek a stratégiának a segítségére a Magyar Turisztikai Ügynökség a gondolkodás megsegítésére alkotta meg "A Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 "dokumentumot. A vaskos kötetet minden résztvevő megkapta.

 

A regisztráció után kezdődtek az előadások, a z impozáns, vetített hatalmas kivetítők hátterével. Már a beléptetőnk is a legkorszerűbb volt, előleg megkapott QR-kóddal bejelentkezés után chippel ellátott nyakbavalót használtunk végig a nap folyamán.

 

Guller Zoltán a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója köszöntése után Orbán Viktor, Magyarország Miniszterelnökének a beszéde következett. A Miniszterelnök Úr így fogalmazott:

"A kormány úgy gondolkodik, hogy van egy aranyalmánk, és nyilvánvaló, hogy azt nem szolgálhatjuk fel papírtányéron, legalább egy ezüsttálca illik hozzá.

 

Az új stratégiához illeszkedő fejlesztésekhez a Kormány minden eddiginél nagyobb mértékű, több mint 820 milliárd forint forrást biztosít 2030-ig., továbbá 100 ezer új állás helyet lát a növekedési pályára álló ágazatban.

 

A Miniszterelnök Úr után Navracsics Tibor az Európai Bizottság Oktatásért, Kultúráért, Ifjúságpolitikáért és Sportért felelős biztosa beszélt.

A délutáni első felszólaló Gajda Tibor az MTÜ turizmusstratégiáért és fejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettese beszélt az új stratégiáról, amely az elkövetkező 13 évben zsinórmértéknek fog szolgálni. A megújuló turisztika márkázás fontossága mellett bejelentette, hogy az MTÜ új, őszi, belföldi személetformáló kampányt indít 2017. október 17-én, amelynek fókuszában Magyarország kiemelt desztinációi, sokszínű őszi kulináris kínálata, borai és borvidékei, valamint a Szent Márton napi hagyományok állnak.

 

Az utolsó előadás a megújuló turisztikai márkázás és marketingről szólt, az előadója Bánhegyi Zsófia, Marketingért és Kommunikációért felelős vezérigazgató.

 

Az előadások után az 1400 résztvevő hajókra szállt, és egy órás hajózáson vettünk részt a napfényes időben, a dunai panorámában gyönyörködve. Az este folyamán volt egy látványos divatbemutató, majd ezután adta át Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója és Borbás Marcsi, a Virágos Magyarország Környezetszépítő Verseny fővédnöke az Entente Florale Europe - európai virágosítási verseny arany minősítésű díját Tihanynak. A díjat Varró János Tihany alpolgármestere vette át. Európa legszebb főterének járó díjat kapta Kaposvár 2017-ben - a városok kategóriájában képviselte Magyarországot az Entente Florale Europe-on és ezüst minősítést is kapott. A díjat Borhi Zsombor, Kaposvár alpolgármestere vette át. Az Európai Virágos Városok és Falvak Versenye három évtizedes múltra tekint vissza. Az Entente Florale Europe több mint verseny, az európai összetartozás jegyében folytatott kampány a közös európai környezeti, kulturális értékek megóvásáért, az élhetőbb környezet megteremtéséért. A program 12 ország mintegy 25 ezer települése között teremt kapcsolatot és több mint 50 millió embert mozgósít.

 

Részvétel az első turisztikai csúcstalálkozón

 

A konferencia napján is érvényesült a gasztronómia koncepció, hiszen Magyarország elképzelhetetlen a kiváló borok és egyedi magyar ízek nélkül. A magyar borok még felfedezésre szorulnak, amely misszióban az MTÜ-nek nagy szerepe van. A Kormány a Magyar Turisztikai Ügynökséget bízta meg (MTÜ) 2016 júniusában született határozatában a közösségi bormarketing feladatok ellátásával. Ennek értelmében az ügynökség végzi az állami bormarketing tevékenységet érintő feladatok koordinálását és felügyeletét, illetve az ehhez kapcsolódó támogatások allokációját. Továbbá a hazai borágazat marketing kommunikációs koncepciójának kidolgozása és a kommunikáció megvalósítása is az MTÜ feladata. Lefordítva ezt a mi városunk, illetve borászatára, bizony jobban ki lehetne aknázni nálunk is, és a pincészetek, borászatokkal összefogva megismertetni az alföldi kiváló borainkat. Gál Tibor, borász - egyszer azt mondta: a bor a világ legjobb prospektusa.  képes arra, hogy országimázst közvetítsen, mert az ország természeti, kulturális öröksége jelenik meg benne. Magyarországon például rengeteg vulkanikus eredetű borvidék van. A vulkanizmuson keresztül pedig elmesélhetőek a hévizeink, a tanúhegyeink története is. A gasztrokultúra ennél még erősebb befolyással bír, mert szélesebb körnek lehet megmutatni, hiszen nincs olyan ember a világon, aki ne szeretne enni. De vegyük azt a példát, hogy a legnagyobb vonzereje nem a londoni polcokon fellelhető Chiantinak van (megjelenésének, ízének), hanem annak az életérzésnek, amit az közvetít, tehát a toszkán életstílusnak. Ezt pedig a helyiek építették fel az odalátogatók fejében, szívében. Ha már ide tudjuk csábítani a vendéget, legyen az belföldi, vagy külföldi, már csak egy lépés, hogy a kulturális értékeinket, gasztronómiánkat eléjük tárjuk.

 

Végezetül csak annyi kommentárt szeretnék hozzáfűzni, hogy lesz teendője mindenkinek, ha azt szeretnénk, hogy haladjunk a korral, lépjünk ki a hétköznapok szürkeségéből, és ismertessük meg a világgal az Alföldet, városunkat, és környékét.

 

                                                                           Füle Magda

                                                                           Cegléd Tourinform

Értékelés: 5/2
Még nincsenek hozzászólások




Új hozzászólás:

Kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon a hozzászóláshoz!
KÖZÉRDEKŰ ADATOK

Házhoz menő szelektív
HULLADÉKGYŰJTÉS
SZÁLLÍTÁSI NAPTÁR

SZÁLLÍTÁSI NAPTÁR

CEGLÉD AZ ÉN VÁROSOM

FOTÓPÁLYÁZAT

Kattints
ide
és
SZAVAZZ!

KÖRNYEZETSZÉPÍTÉS

CEGLÉD VÁROS
2017. ÉVI
KÖRNYEZETSZÉPÍTÉSI
ÉS
KÖRNYEZETVÉDELMI
PROGRAMJA

Képtárak

Képtárak

Panoráma képek

  • PANORÁMAKÉPEK

Turistatérkép

Túristatérkép

Térségi Adattár

www.kossuthtoborzo.hu

www.kossuthtoborzo.hu

www.laskafesztival.hu

www.laskafesztival.hu

Pest Megyei Békéltető testület

Pest Megyei Békéltető testület

Projektek

www.cegledkozvilagitas.hu
Bölcsőde bővítés 2014
www.varkonyikompetencia.cegled.hu
www.cegledcsatorna3.hu
www.csatorna.cegled.hu
A lap 0.068 másodperc alatt készült el. | Copyright 2017 Ceglédinfo, design by © Ceglédinfo | ÍRJON NEKÜNK! | IMPRESSZUM
A látogatók száma 2015.05.04-től: 5639592 | Ebben a hónapban: 149559 | Ma: 1756 | jelenleg: 9 | Statisztika